Ieder zichzelf respecterend softwarebedrijf zal vandaag de dag aan zijn klanten vertellen dat hun product een SaaS-oplossing is. Moet ook wel, want wie wil er vandaag de dag nog zware en complexe applicaties die op eigen servers gerund moeten worden?
Het is één van de belangrijkste factoren waarmee jij je kunt onderscheiden van de concurrent: het leveren van goede service. Gewoon doen dus. Toch laten met name B2B-bedrijven hier nog steeds de nodige steken vallen.
Hoewel CRM-software inmiddels normaal (of zelfs bijna verplicht) is geworden in de zakelijke wereld, is de keuze welke software je gaat gebruiken voor je bedrijf geen gemakkelijke. Naarmate de software steeds ingewikkelder en krachtiger wordt, wordt die beslissing – die afhangt van de noodzakelijke functies, de schaalbaarheid en het budget – steeds lastiger. Dit artikel gaat in op de vergelijking tussen twee van de populairste CRM's — HubSpot en Salesforce — en geeft je inzicht in welk systeem jouw bedrijf nodig heeft.
In mijn tijd bij HubSpot was er een populair gezegde - “HubSpot is als het lidmaatschap van een sportschool...je ziet de voordelen alleen als je er gebruik van maakt”. Dit gezegde werd gebruikt om het idee te benadrukken dat alleen de aanschaf van de HubSpot-software niet automatisch tot goede resultaten leidt. Resultaten zie je alleen als je de software regelmatig en correct gebruikt.
Veel zakelijke dienstverleners bestaan omdat er fricties zijn tussen vraag en aanbod. Deze fricties lossen zij op middels de inbreng van kennis en kunde. Dat is hun toegevoegde waarde...
Een van de eerste besluiten die je neemt als nieuwe gebruiker van HubSpot Marketing, is wie je gaat inhuren voor het onboarden van je portal. Kies je ervoor om te onboarden via HubSpot of via een partner? We hebben al een blog geschreven over de verschillen tussen onboarding via HubSpot en onboarding via een HubSpot-partner.
Ben je op zoek naar een effectief CRM dat in hetzelfde ecosysteem zit als je contentmanagementsysteem (CMS), marketinghub en servicehub? Dan is HubSpot dé oplossing voor jou.